Underbara påsken å ledigheten :)


Jaha, då var det skärtorsdag å första dan på påsken :) Å det är såå otroligt skönt för jag tog semester ( första betalda semester på väääldigt många år) igår å idag å på tis 10 april .. I tis kom min goa systerdotter Ronja till mig å sov över å igår hade hon å jag en mysig dag tillsammans i Västerås :)



Men på morgonen börja det lite jobbigt, min misse var väldigt orolig, konstig :( sprang in å ut i kattlådan såå jag bidde orolig ifall han fått problem med kisseriet, så var lite orolig under dan, men när vi kom hem igen var han som vanligt.. Ååå jag kom på sen pga en viss sak :P han är kastrerad, men tror att på nått vis så hade han ändå fått "vårkänslor" å var lite pilsk rent ut sagt.. Så det var väl en konstig känsla för honom, stackarn ..



Hmm, var ju ett tag sen jag skrev.. Hänt lite på ett sett å vis, vissa saker kan jag inte förtälja om riktigt än, men både spännande å skrämmande på samma gång.. Ibland undrar jag vad jag ger mig in på.. :S  På tis. ska jag iaf till Stockholm på intervju, för en av sakerna.. Å alla har med tv å göra, huga.. Bakningsprogrammet jag sökte till hörde aldrig av sig nå mer, berodde nog på att när dom ringde å intervjuvade mig personligen så lät jag tveksam om jag kunde tillbringa 3 veckor i juni i Stockholm.. Visst hade det varit nice, men jag har ju faktiskt ett jobb jag måste sköta å min semester som jag hoppas jag får i Juli, har jag lääängtat så mycket efter att bara få vara å hitta på massor med olika tripper å galenskaper, bl.a till Göteborg med Eléné å så ska jag även få in en helg å åka till Västervik å hälsa på Cajsa å Linda :) fats det hoppas jag blir lite tidigare än slutet på Juli :)

Jag ska iaf. försöka söka till en bagare/konditorutbildning i höst :) Vill ifrån mitt jobb ett tag å till slut kanske min dröm blir verklighet.. "Ett mysigt café/present/inredningsbutik med gammal miljökänsla, typ"

Imorn, om vädret tillåter ska mamma å jag, ev. syrran åka till Västerås å införskaffa lite vårblpmmor å så.. Sen på eftermiddagen ska mamma å jag gå å se Titanic i 3D på bio, har sett den såklart, men inte i 3D.. Så ska bli en intressant upplevelse.. tror jag :P

På lör. ska jag börja baka lite, sen ska jag å Eléné ut på tinget på kvällen.. På sön blir det fortsatt bakning på schemat, ska göra påskcupcakes :)



Som jag ska ta med mig till Hedåker på mån för då ska vi äta påskmiddag hos mina kära förädrar :)

Nu ska jag fixa å dona lite..
Å som sagt en underbar påsk önskar jag alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0